تبلیغات
کامپیوتریا - مطالب تیر 1397
 
کامپیوتریا
                                                        
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : زهره روحانی
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
بنابر قوانین اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری هر یک از اشخاص حقوقی که پس از تاسیس ، تصمیم به هرگونه تغییر داشته باشند لازم است طی صورتجلساتی متناسب با نوع تصمیم ، تنظیم شده و همراه با مدارک مورد نیاز به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری ارسال گردد تا پس از بررسی های کارشناسی نهایتاً منجر به صدور آگهی ثبتی گردد.

لذا تنظیم صورتجلسات با توجه به تصمیمی که توسط صاحبان شرکت گرفته می شود امری تخصصی و حساس می باشد و از آنجائیکه پس از تنظیم صورتجلسات بایستی اطلاعات در سامانه اداره ثبت شرکتها بارگذاری گردد اهمیت این امر چند برابر گشته و عدم دقت و دانش کافی در این زمینه می تواند موجب خسارات مالی و اتلاف زمان گردد.

از مدارکی که جهت تنظیم صورتجلسات مجامع و هیئت مدیره می توان به آنها اشاره کرد:

    اطلاعات کامل ثبتی شخصیت حقوقی اعم از تاسیس و آخرین وضعیت شخصیت حقوقی
    مشخصات شناسنامه ای افراد حاضر در شخصیت حقوقی
    برابر با اصل مدارک شناسنامه ای افراد جدیدالورود

و سایر مدارکی که بسته به نوع صورتجلسه، بایستی همراه با مدارک فوق تهیه و ارائه گردد مانند حکم نمایندگی، کد فراگیر ملی برای اتباع خارجی، برگه مفاصا حساب در خصوصی نقل و انتقال سهام و ... .

پس از تنظیم صورتجلسات مربوطه که با توجه به مدارک ارائه شده انجام خواهد پذیرفت، امضای تمام افراد حاضر در شرکت ذیل صفحات صورتجلسه ضروری می باشد که پس از مهر و امضای صورتجلسات، اطلاعات وارد سامانه اداره ثبت گشته و از طریق پست به آن اداره ارسال میگردد.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





ثبت شرکت آنلاین در سایت اداره ثبت شرکت ها: امروزه روش های سنتی تبدیل به روش های مدرن و با استفاده از تکنولوژی های روز شده است. در امور اداری نیز، تقریبا اکثر ادارات و سازمانها، سایت هایی را راه اندازی کرده اند تا متقاضیان به راحتی بتوانند امور خود را انجام دهند. یکی از محاسن این کار کاهش مراجعه متقاضیان به سازمان ها و صرفه جویی در وقت و جلوگیری از ترافیک شهری می باشد، زیرا در این صورت متقاضیان می توانند به شکل کاملا غیر حضوری در هر زمان از شبانه روز فقط با یک کامپیوتر متصل به شبکه اینترنت امور خود را انجام دهند و برای پیگیری وضعیت خود نیاز به مراجعه حضوری یا تلفنی ندارند.
ثبت شرکت آنلاین در ایران

ثبت شرکت  و ثبت برند نیز در ایران با حضور تکنولوژی های روز، مستلزم تغییر شده و کاملا از حالت سنتی بیرون آمده است. در گذشته ارباب رجوع مجبور بود برای انجام امور ثبتی خود حتما به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماید و فرم مربوطه را از قسمت ثبت شرکت تحویل گرفته و آن را با اسامی مورد نظر پیشنهادی پر کند تا این نام ها در اداره ثبت شرکت های تهران مورد بررسی قرار گیرند. سپس متقاضی باید دوباره به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کند و به شکل دستی مدارک، صورت جلسات و اساسنامه را تحویل متصدی اداره می داد. این مدارک توسط کارشناس ثبت مورد بررسی قرار می گرفت و اگر کامل بود مورد تایید در دفاتر ثبت شرکت می شد. سپس متقاضی باید امضاهای لازم را می کرد تا شرکت به ثبت برسد. ولی در حال حاضر با استفاده از سامانه ثبت شرکت ها و ثبت موسسات غیر تجاری، تقریبا تمام کارها از طریق سامانه اینترنتی ثبت شرکت ها انجام می شود. یکی از محاسن این وب سایت داشتن اطلاعات کافی مربوط به چگونگی  تنظیم درخواست ها و مدارک مورد لزوم بخشنامه ها و شیوه نامه های اجرایی ثبت شرکت ها و اطلاع رسانی های آینده می باشد. بنابراین می توان به راحتی در خانه با استفاده از یک کامپیوتر متصل به اینترنت به شکل کاملا آنلاین امور ثبت شرکت در ایران را در قسمت پذیرش درخواست ثبت شرکت سامانه اینترنتی ثبت شرکتها وارد کرد. هنگامی که به این قسمت وارد می شوید، یک فرم به شما نشان می دهد که باید مرحله به مرحله آن را کامل  کرد. اولین اطلاعاتی که باید در این فرم وارد کرد اطلاعات مربوط به متقاضی است. بنابراین باید مشخصات درست و کامل خودتان را در فرم تکمیل نمایید. سپس نام شرکت، نشانی شرکت، سرمایه شرکت، معرفی شرکا، مشخص کردن تعدا سهام هر شریک و معرفی شعبه های شرکت می باشد که قبل از اینکه وارد سامانه اینترنتی ثبت شرکت ها شود باید تصمیم گیری نهایی انجام شده باشد. اساسنامه شرکت نیز باید  در این وب سایت گذاشته شوند. البته شرکت نامه ها و اساسنامه ها، دارای فرم های پیش فرض می باشند و فقط کافیست آنها را پر کرده  و قوانین مخصوص به شرکت خود را به آن اضافه نمایید. بعد از این کار کپی اساسنامه شرکت خود را که برابر اصل شده است در سایت اداره ثبت شرکت ها بارگذاری نمایید.  یکی از موارد مهم در پر کردن فرم، انتخاب نوع شرکت است. ثبت شرکت ها طبق ماده ۲۰ قانون تجارت ۷ دسته می باشند: ۱- ثبت شرکت سهامی ۲- ثبت شرکت مسئولیت محدود ۳- ثبت شرکت تضامنی ۴- شرکت مختلط غیر سهامی ۵- شرکت مختلط سهامی ۶- شرکت نسبی ۷- شرکت تعاونی تولید و مصرف

ممکن است شرکتی را بخواهید ثبت کنید که جنبه غیر تجاری دارد، مانند شرکت هایی که امور علمی و ادبی یا امور خیریه  و خدماتی را انجام می دهند. بنابراین در سامانه ذکر شده گزینه هایی برای ثبت شرکت آنلاین قرارداده شده است. طبق ماده ۱ آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجاری، مقصود اصلی از موسسات غیر تجاری تمامی موسسه ها و تشکیلاتی می باشد که برای مقاصد غیر تجاری مانند امور علمی یا امور خیره و شبیه به آنها تشکیل می گردد. چه موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته باشند یا قصد انتفاع نداشته باشند.

اطلاعات شرکت با به طور کامل و با دقت توسط متقاضی وارد سایت ثبت شرکت ها شود. سپس تایید پذیرش نمایان می شود که متقاضی باید آن را مطالعه کند. سپس متقاضیان به سایت ثبت شرکت ها مراجعه می کنند و نام شرکت را پیشنهاد می دهند که این کار در مرکز استان انجام می گردد. پس می توان دید که یکی از مزایای انجام امور ثبت شرکت ها با استفاده از اینترنت، همین فهرست پیگیری می باشد که به راحتی می توان پیگیر پاسخ درخواست خود شوید.

بعد از اینکه نام و تایید نام، بررسی شد، متقاضی ۳ ماه فرصت دارد تا مدارک خود را که شامل اساسنامه می باشد، از سایت مذکور تهیه و صورت جلسه مناسب با شرکت خود را تنظیم کند و بعد از اخذ مجوز های لازم و افتتاح حساب و مجوز از بانک، بقیه اطلاعات لازم در سایت را تکمیل نماید و مدارک را از طریق پست ارسال نماید. باز هم در این مرحله نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد. بعد از این مرحله کارشناس حقوقی تمام مدارک را بررسی می کند و در صورتی که ایراد داشته باشد برگشت می زند و در سامانه اطلاع رسانی می شود و در صورتی که رفع اصلاحیه شود تایید می شود. البته پیامکی نیز حاوی نقص مدارک برای شما ارسال می شود تا به سایت مراجعه کنید و به شکل دقیق تری در جریان نواقص مدارک باشید. بعد از این مرحله ثبت شرکت آنلاین به اتمام رسیده و باید منتظر چاپ آگهی روزنامه ی رسمی باشید. بنابراین با امکان ثبت شرکت آنلاین و اینترنتی بودن پیگیری روند، کار ثبت شرکت و ثبت برند در ایران بسیار آسانتر از قبل شده است و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت ها نمی باشد و فقط کافیست اطلاعات مربوط به متقاضی و شرکت پر شود و مدارک ارسال شود.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




دوشنبه 11 تیر 1397 :: نویسنده : زهره روحانی

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir


****************************************************************

***********************************************************************


      

*********************************************************************

*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir

 
 
 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




مصنوعات چوبی که حاصل فرآوری چوب است به معنی پروسه کار مجدد بر روی چوب می باشد که شامل چند مرحله کار بر روی چوب است. از انواع مختلف مصنوعات چوبی می توان به میز نهارخوری، شلف و قفسه، کتابخانه و میز تحریر، جالباسی و جا کفشی، میز تلویزیون، مبلمان، انواع سرویس ها و غیره اشاره نمود.
امروزه فرآوری چوب و تهیه مصنوعات چوبی یکی از اهرم های اصلی اقتصاد هرکشوری محسوب می شود که این امر بیش از همه به ذخایر جنگلی آن کشور و نیز به موقعیت جغرافیایی کشور بستگی دارد. در این زمینه،  داشتن یک برند خوب می تواند نقش بسزایی در تولید، توزیع و یا حتی صادرات مصنوعات چوبی ایفا نماید. چرا که برند وسیله ایست که تجار با توسل به آن، نوع جنس و متاع خود را به خریدار عرضه داشته و در حقیقت ، ضمانت مرغوبیت جنس را می نمایند.
با توجه به آنچه گفته شد، در ذیل به مدارک و مراحل ثبت برند مصنوعات چوبی می پردازیم.

• مدارک مورد نیاز برای ثبت برند مصنوعات چوبی :
- تکمیل دو نسخه اظهارنامه علامت
- مدارک هویت متقاضی :
الف) اشخاص حقیقی: فتوکپی شناسنامه و کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی ، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
- مدارک نماینده قانونی: در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی ( وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و ...) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
- ده نمونه گرافیکی با تصویر از علامت درخواست حداکثر در ابعاد 10×10 سانتی متر
- در صورت سه بعدی بودن علامت، ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال: جواز اعلامیه تأسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت . وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و...
- استفاده ازحق تقدم: در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت خارج از کشور ازمزایای حق تقدم (حداکثر تا6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوطه به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مدت 15روز از آن تاریخ تسلیم نمایند.
- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده ازعلامت جمعی و تأییدیه مقام صلاحیت دار
- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی:
الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه های ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.

• مراحل ثبت برند مصنوعات چوبی :
- تنظیم مدارک مورد نیاز
- استعلام از نام برند درخواستی
- مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir  و تکمیل اظهارنامه ثبت برند ( به طور کلی، اظهارنامه شامل اطلاعات شخص حقیقی و یا حقوقی مالک برند، مشخصات کالاها و یا خدماتی که در 45 طبقه ی موجود انتخاب می شوند و اطلاعات شخص دریافت کننده ابلاغ که می تواند وکیل، خود مالک و یا شخص دارنده حق امضاء در شرکت باشد و مستندات این اطلاعات می باشد ) .
- دریافت رمز اظهارنامه و پیگیری ثبت برند
- صدور آگهی نوبت اول
- ارائه مدارک به اداره مالکیت معنوی
- پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت
در انتها پس از گذشت 31 روز از تاریخ روزنامه مرحله اول در صورتی که شخصی نسبت به ثبت برند مورد تقاضا اعتراضی نداشته باشد می توان نسبت به آگهی نوبت دوم اقدام و سپس سند قطعی برند را اخذ نمود. 




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




دوشنبه 11 تیر 1397 :: نویسنده : زهره روحانی
موسسات غیرانتفاعی:
شرکت ها و موسسات غیر دولتی برای انتخاب نام نمی توانند  اسامی انتخاب کنند که متعلق به نهاد های دولتی و کشوری باشد و از اسامی تحت عنوان کانون،انجمن استفاده می کنند .این گونه موسسات که فعالیت های تجاری ندارند و به صورت غیر تجاری فعالیت دارند .

انواع موسسات غیر دولتی :
1-موسسات غیر دولتی که برای به ثبت رسیدن این گونه از موسسات در ابتدا باید از معاونت اطلاعات نیروی انتظامی مجوز را دریافت کرد .این گونه از موسسات که هدف انها بدست اوردن سود نمی باشد ،این گونه موسسات که عملکردشان در قالب فعالیت های اجتماعی می باشد که شامل موسسات خیریه ،انجمن های اسلامی ،صندوق های قرض الحسنه و ...می باشد .
2-موسساتی که هدف انها بدست اوردن سود و تقسیم ان بین اعضا می باشد .این  گونه موسسات که شامل موسسات خدماتی ،مدارس غیر انتفاعی و اموزشگاه های علمی می باشد که برای فعالیت های خود نیاز دارند که از مراجع مربوطه مجوز دریافت کنند .

نحوه ی ثبت موسسات غیر دولتی  :
ابتدا باید اظهار نامه تنظیم کرد و ان را به اداره ی ثبت شرکتها ارائه داد .اظهار نامه ی تنظیم شده باید شامل موارد زیر باشد :
1-ابتدا باید مشخص شود شرکت می خواهد در چه زمینه ای فعالیت داشته باشد
2-انتخاب نام برای موسسه
3-تابعیت ایران را داشته باشند
4- باید مکان فعالیت مشخص شود
5-نام اعضای تشکیل دهنده  قید شود
6-کل دارایی های شرکت چه به صورت نقدی و چه غیر نقدی مشخص شود .
7- چنانچه دارای شعباتی باشد باید قید شود
*اظهار نامه به همراه صورت جلسه مجمع عمومی و اساسنامه که به امضا موسسین رسیده است به اداره ی ثبت شرکت ها داده می شود .

تاسیس موسسه چه مدارکی نیاز است :
1-دو نسخه تقاضا نامه
2-دو نسخه اساسنامه
3-انتخاب نام موسسه
4-دو نسخه ی تنظیم شده ی صورت جلسه ی مجمع موسسین
5-کپی مجوز فعالیت
6-کپی شناسنامه اعضا
7-  کپی کارت پایان خدمت یا معافیت
*نکات
الف)بیان میزان سرمایه ی شرکت
ب)دو نفر تحت عنوان شریک
ج)در صورتیکه موسسه دارای شعبه باشد باید کپی شناسنامه و محل سکونت ان مشخص شود

انحلال موسسه:
1-خود موسسه تصمیم بگیرد که منحل شود در این صورت تصفیه توسط مدیر و با توجه به شرایطی که در اساسنامه قید شده است انجام می شود و چنانچه در این رابطه  مطلبی قید نشده باشد توسط مجمع عمومی یک نفر انتخاب می شود برای امر تصفیه




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




از جمله تغییراتی که ذهن بسیاری از صاحبان اشخاص حقوقی را به خود مشغول میکند امکان تبدیل نوع شخصیت حقوقی می باشد . انجام این فرآیند در همه موارد و در تمام شرکتها قابل انجام نمی باشد ولی قانونگذار تبدیل شرکتهای تضامنی به شرکت سهامی را مجاز دانسته است.

میدانیم که شرکتهای تضامنی تحت شرایط خاصی بین دو یا چند نفر تشکیل می شود که هر کدام از افراد را شریک ضامن می نامند به این معنی که چنانچه شرکت دچار قروض یا دیون یا تعهداتی گردد هر یک از شرکا در قبال تمام موارد مسئول بوده و بایستی پاسخگو باشند و این عمده ترین تفاوت شرکتهای تضامنی با سایر شرکتها می باشد.

ثبت صورتجلسات تبدیل شرکتهای تضامنی به شرکتهای سهامی مستلزم حضور و رضایت تمام شرکت نسبت به این امر می باشد لذا قبل از اینکه تبدیل شرکت تضامنی به سهامی انجام شود صاحبان این نوع شرکتها بایستی به چندین مورد دقت ویژه داشته باشند:

زمانیکه شرکت تضامنی به شرکت سهامی تبدیل گردد از آن به بعد مشمول قوانین و مقررات شرکتهای سهامی خواهد بود اما نکته اینجاست که چنانچه شرکت دیونی داشته باشد که از لحاظ زمانی مربوط به آن دوره ای باشد که شرکت حالت تضامنی داشته است بنابراین هرچند شرکت به سهامی تبدیل شده است ولی مسئولیت صاحبان شرکت در مقابل آن فرد همان است که در شرکت تضامنی تعریف شده است.

همچنین اگر سرمایه شرکت در زمانی که به سهامی تبدیل شده است به جهت اداری دیون و بدهی ها کافی نباشد و اگر طلبکاران بتوانند ثابت نمایند که طلبشان مربوط به زمانی است که شرکت تضامنی بوده است لذا مسئولیت شرکا در قبال آن شخص بصورت تضامنی می باشد.

تبدیل شرکت تضامنی به سهامی به تنظیم و ارائه اسناد و مدارک مربوط به شرکت های سهامی مانند اساسنامه و اظهارنامه و صورتجلسه به همراه صورتجلسه مجمع که تصمیم بر تبدیل نوع شرکت گرفت است با رضایت تمامی شرکت انجام خواهد شد.

نکته دیگر اینکه با تبدیل نوع شرکت از تضامنی به سهامی نام شرکت شامل تغییرات خواهد شد چرا که در شرکتهای تضامنی عبارت شرکت تضامنی به همراه عبارت " و شرکا" یا " و برادران" آمده است که در شرکتهای سهامی لزومی به این کار نبوده و چنانچه نام یکی از شرکا در نام شرکت بیان گردد، آن شخص حکم شریک ضامن در شرکتهای تضامنی را خواهد داشت.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




درخواست مدارک المثنی برای شرکت، موردی است اجتناب ناپذیر که در صورت گم شدن مدارک و اسناد شرکت در طی زمان، انجام می شود. در صورتی که یک یا چند مدرک شرکتی گم شود، می توان از اداره ثبت شرکت ها درخواست صدور مدارک المثنی برای شرکت کرد و پس از طی مراحل اداری مدارک تحویل می گردد. اتدا باید بدانیم چه مدارکی را می توان در صورت مفقودی یا تخریب، المثنی گرفت که این مربوط به نوع شرکت می باشد.

موارد صدور مدارک المثنی برای شرکت

    اگر شرکت مسئولیت محدود  باشد، اساسنامه، صورتجلسه موسسین، شرکتنامه و تقاضانامه را می توان المثنی کرد.
    اگر شرکت سهامی خاص باشد، اساسنامهدر ۶۴ ماده و ۱۱ تبصره، صورتجلسه موسسین و اظهارنامه را می توان المثنی کرد.
    اگر شرکت غیرتجاری باشد، اساسنامه در ۲۷ ماده، صورتجلسه موسسن و اظهارنامه را می توان المثنی کرد
    و در آخر اگز شرکت تعاونی باشد، اساسنامه در ۵۲ ماده، صورتجلسه موسسن و هیات مدیره، شرکتنامه و تقاضانامه را می توان المثنی کرد. بنابراین بسته به اینکه نوع شرکت چه می باشد، فقط همان مدارک را می توان المثنی کرد. به عبارت دیگر برای هیچکدام از صورتجلسات شرکت و یا موسسه که در بایگانی اداره ثبت شرکت ها نگهداری می شود نمی توان درخواست المثنی داد.

مدارک المثنی برای شرکت

بعد از اینکه با توجه به نوع شرکت، خواستیم درخواست مدارک المثنی برای شرکت دهیم، لازم است درمورد نحوه درخواست مدارک المثنی برای شرکت اطلاعاتی داشته باشیم. برای این کار ابتدا وکیل رسمی دادگستری اقدام به تکمیل فرم های درخواست مدارک المثنی برای شرکت می نماید و سپس فیش های مربوطه را واریز می نماید. و رسید پرداخت را به اداره ثبت شرکت ها تحویل میدهد. سپس اداره ثبت شرکت ها بنا به موردی که درخواست المثنی شده است استعلام می نماید و بعد از آن برای صدور مدارک المثنی برای شرکت اقدام می کند. تمامی فرمها باید با مهر و امضای وکیل باشد ضمن اینکه توسط تمامی شرکا یا سهامدارن باید امضا و مهر شود.  در صورتی که تعداد سهام یا ارزش سهم هر یک از سهامداران در شرکت سهامی خاص یا دیگر شرکت هایی که به شکل سهامی هستند، فراموش شود باید به صورتجلسه شرکت های سهامی مراجعه نمود چون در صورتجلسات است که تعداد سهام و نام سهامداران و نوع سهام آنها به شکل دقیق نوشته شده است. در صورتی که لیست سهامدارانی که در اداره ثبت شرکت ها می باشد با لیست سهامداران کنونی شرکت متفاوت باشد، پرونده بلااثر می باشد. برای اینکه نسخه صورتجلسات را ببینیم لازم است که به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماییم و مدارک مورد نیاز را به آنها ارائه نماییم. برای اینکه لیست سهامدارن شرکت را از اداره ثبت شرکت ها بگیریم، لازم است که یکی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت به شورای حل اختلاف برود و یک نامه ای که خطاب به اداره ثبت شرکتها می باشد لیست اسامی سهامدارن را دریافت نماید. این لیست حاوی اطلاعاتی است که می توان با آن صورتجلسات را تنظیم و ارسال نمود. اگر بخواهید این کار را یکی از شرکتهای ثبتی انجام دهند، باید اوراق مربوطه را مهر و امضا نمود.

برای صدور گواهی اصلی و المثنی مراتب بدین شکل است که طبق قانون ماده ۱۷۳ قانون ثبت شرکت ها، مرجع ثبت باید در اجرای ماده ۱۲ کنوانسیون پاریس و سایر کنوانسیون‏ها‎ی مربوط به مالکیت صنعتی مرتبط با آن از جمله موافقت نامه مادرید، پروتکل آن و معاهده همکاری در ثبت اختراع، نشریه ای با ذکر مشخصات مالکان آن‏ها‎ و هر گونه اطلاع رسانی در زمینه مالکیت‏ها‎ی صنعتی و مباحثی در رابطه با اداره کل مالکیت صنعتی، جهت انتشار خلاصه اختراعات، طرح صنعتی و علائم ثبت شده منتشر کند. درآمد حاصل از انتشار نشریه فوق در چارچوب ماده۱۶۶ این آیین نامه، محاسبه می‎شود.

براساس ماده ۱۷۴، مرجع ثبت موظف است تا گواهی نامه‏ ها‎ی اختراع، طرح صنعتی و علامت را با استفاده از جدیدترین شیوه‏ ها‎ ی فناوری موجود، جهت پیشگیری از تخلفات احتمالی صادر کند.

مطابق با ماده ۱۷۵همین قانون، اگر گواهی نامه اختراع، طرح صنعتی و علامت گم یا مفقود شود، مالک می ‎تواند با پرداخت هزینه مقرر در جدول هزینه ‏ها‎، برای صدور المثنی، تقاضای خود را به اداره ثبت شرکت‏ها‎ ارائه دهد. برای این امر، مالک باید طریقه از بین رفتن یا مفقود شدن گواهی نامه را بصورت کتبی به مرجع ثبت اعلام نماید و استشهادیه ای مبنی بر شهادت و اظهار حداقل ۳ نفر که هویت و امضا آنها به گواهی یک نفر از شهود مذکور رسیده است را به مدارک مورد نیاز ضمیمه کند.

برای چاپ در روزنامه رسمی کشور مبنی بر فقدان گواهی نامه های اختراع طرح صنعتی وعلامت هزینه ها بر عهده متقاضی است. اگر بعد از ثبت در روزنامه رسمی  تا حداکثر ۱۰ روز، هیچ مورد اعتراضی دریافت نشود یا اصل گواهی نامه توسط معترض ارائه نشود، آنگاه اداره مالکیت صنعتی می تواند برای صدور المثنی گواهی نامه ای مفقود شده است اقدام  نماید و اعتراضاتی دریافت شده است، توسط دادگاه و محاکم قضایی رسیدگی می گردد. اگر گواهی نامه  گم شده باشد یا از بین رفته باشد و شخصی که گواهی نامه به نام وی است خارج از ایران باشد، برای صدور المثنی، باید حتما یک اعلامیه  که از طرف دفتر اسناد رسمی کشور محل اقامت وی صادر شده است توسط نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران ثبت گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید یا گروه ثبت شرکت و ثبت برند تهران ثبت، تماس بگیرید.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




پست یکی از قدیمی ترین نهادهای بشری و اولین سازمان ارتباطی جهان است که برای تامین یکی از حیاتی ترین نیازهای انسان، یعنی برقراری ارتباط ، به وجود آمده و روز به روز در لایه های زندگی فردی و اجتماعی بشر ریشه دوانده است.
ایران یکی از پیشگامان صنعت پست در جهان به شمار می رود و سابقه ای ممتاز در پیشینه پستی خود دارد. در واقع، حکومت های ایرانی پیش و بعد از اسلام به اهمیت پست از لحاظ ارتباطی پی برده و از این وسیله به عنوان یکی از تأسیسات زیر بنایی برای ارسال و ابلاغ اوامر حکومتی استفاده می کردند و بدین ترتیب در رونق و گسترش آن می کوشیدند.
از آن زمان تاکنون با وجود وسایل گوناگون ارتباطی نظیر اینترنت و پیامک ، پست به عنوان یگانه رسانه ارتباطی ساده ، ایمن ، سریع ، مقرون به صرفه و مطمئن هم چنان جایگاه خود را نزد عموم حفظ نموده است.

از جمله مهم ترین وظایف شرکت پست عبارت است از :
- تدوین راهبردها و سیاست ها، اهداف کلان و برنامه های اجرایی شرکت، جهت توسعه و بهبود ارائه خدمات پایه پستی و ارائه خدمات غیر پایه پستی در مناطق محروم و سایر مناطق کشور براساس مصوبات کمیسیون مادامی که بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گذاری و فعالیت دراین مناطق نداشته باشد.
- بررسی و مطالعه فضای کسب و کار و شناخت نیازهای پستی جامعه و ایجاد زمینه های لازم برای توسعه و به کارگیری فناوری های نوین، انتقال دانش فنی و حمایت از توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی درزمینه های تخصصی مرتبط با اهداف و وظایف شرکت با رعایت مصوبات کمیسیون .
- انجام عملیات تجزیه و مبادلات کلیه مرسولات و محموله های پستی بین المللی در دفاتر مبادله بین الملل بر اساس مصوبات کمیسیون.
- نظارت بر قبول، حمل و رهسپاری و توزیع کلیه مرسولات خرید و فروش اینترنتی و همچنین مدیریت وجوه حاصله در سطح داخلی و بین المللی به منظور تحقق شاخص های سرعت، دقت و امنیت مطابق استانداردهای تعیین شده.
- عضویت در نهادها و انجمن ها و اتحادیه های تخصصی ملی، منطقه ای و بین المللی و شرکت درمجامع، گردهمایی ها و همایش های مربوط، در زمینه های مرتبط با وظایف شرکت به نمایندگی ازطرف وزارت.
- تأمین زیرساخت های لازم برای ارتقای امنیت خدمات پستی.
- تهیه طرح و انتشار تمبر و اوراق بهادار پستی برای مصارف جاری و یابود، هماهنگ با فرهنگ و آرمان انقلاب اسلامی ایران، در جهت نشر و بیان مواضع آن در داخل و خارج ازکشور.
- مدیریت نشانی مکان های کشور مبتنی بر بانک اطلاعاتی شناسه پستی ده رقمی موضوع قانون الزام اختصاص شماره ملی و شناسه پستی برای کلیه اتباع ایرانی .
- ارائه خدمات صندوق پست فیزیکی_الکترونیکی در چهارچوب قوانین و مقررات.

• چند نکته در رابطه با تاسیس شرکت پست :
1) تأسیس و ثبت شرکت که موضوع فعالیت آن ها عرضه خدمات پستی است بدون موافقت شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ممنوع است و اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی و دفاتر مربوطه باید از پذیرفتن ثبت این نوع شرکت ها خود داری فرمایند.
2) تمامی اشخاص حقیقی یا حقوقی که پیش از تصویب این قانون به تأسیس و ثبت شرکت در زمینه ارائه خدمات مزبور مبادرت نموده عملاً به انجام خدمات پستی مشغول فعالیت هستند، مؤظفند ظرف یکماه از تاریخی که شرکت آگهی خواهد کرد جهت تطبیق وضع خود با قوانین و مقررات شرکت و تحصیل موافقت، به شرکت مراجعه نمایند، درغیر این صورت حق فعالیت ندارند و ادامه فعالیت آنها،علاوه برجلوگیری از فعالیت وی با توجه به شرایط وامکانات خاطی و مراتب جرم در مرتبه اول به ۵۰۰ هزار ریال تا یک میلیون ریال و درصورت تکرار به زندان از یه ماه تا یکسال محکوم خواهند شد.
کلیه امور ثبتی و اداری خود را به ما بسپارید.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




ارمنستان از نظر موقعیت جغرافیایی :
کشور ارمنستان که از شمال با گرجستان  و جمهوری اذربایجان و از جنوب با ایران و ترکیه هم مرز می باشد .در اطراف این کشور که دریای سیاه و دریای خزر قرار دارد .
ارمنستان که جز اتحادیه ی اروپا می باشد .این کشور به دلیل این که راه ارتباطی بین اروپا و خاور میانه می باشد از لحاظ تجاری دارای اهمیت می باشد لذا افراد زیادی تمایل به ثبت شرکت در این کشور را دارند .
در این کشور می توان  شرکت خود را به صورت تضامنی یا مسئولیت محدود به ثبت رساند که برای ثبت باید شرایط زیر را رعایت کرد :

شرکت با مسئولیت محدود :
در این شرکت که افراد با توجه به مقدار سهمی که دارند نسبت به تعهدات شرکت مسئولیت دارند  با ثبت این نوع از شرکت علاوه بر خود فرد به خانواده ی او هم اقامت می دهند .

شرکت تضامنی :
در این نوع شرکتها که همه ی اعضا در مقابل طلبکاران مسئولیت تضامنی دارند و نام انتخابی برای شرکت باید نام شخص باشد .با ثبت این نوع شرکت فقط به خود شخص اقامت می دهند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ارمنستان :
1-ارئه ی کپی پاسپورت کلیه ی اعضا
2-برای ثبت شرکت وکالت نامه ی محضری نیاز است که ارائه شود
3-ارئه ی درخواست برای ثبت شرکت
4-ارئه ی صورت جلسه ای که مقدار سهام هر یک از سهامداران را نشان می دهد
5-انتخاب نام برای شرکت
6-ارائه ی صورت جلسه ای که نشان دهنده ی فعالیت شرکت می باشد و انتخاب مدیر عامل
7-باید گذرنامه ی کلیه ی سهامداران و مدیر شرکت ترجمه شود 
8-مشخصات مدیر عامل بیان شود
9-باید برای محضر یک ادرس داده شود
10-ارائه ی فیش بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه در بانک ان کشور می باشد
مراحل ثبت شرکت در ارمنستان :
1-باید قرار داد اجاره ی شرکت را ارئه دهید که محضری باشد
2-باید اساسنامه ی شرکت را در اداره ی رجیستر تنظیم کرد
3- نام شرکت باید به ثبت برسد
4-باید برای گرفتن کد و مهر برای شرکت اساسنامه و اجاره نامه را به اداره ی مالیات ارائه دهیم
5-باید در اداره ی بازنشستگی به ثبت برسد
6-پلمپ دفاتر در اداره ی مالیات و تهیه ی کاسا
7-باز کردن حساب بانکی و امضا کارت بانک باید در محضرواداره ی مالیات  تایید شود
8-برای انجام صادرات و واردات باید به اداره ی گمرک مراجعه کرد
9-ارائه ی ادرس دفتر

 مزایای ثبت شرکت در ارمنستان :
1-به علت نزدیکی به ایران دسترسی به این کشور اسان است
2-مدت زمان ثبت شرکت دو روز کاری می باشد
3-باثبت شرکت در این کشور می توان برای کلیه ی اعضا اقامت گرفت
4-از حقوق شهروندی برخوردار می شوید
5-با ثبت شرکت دراین کشور می توان برای گرفتن ویزای کشورهای کانادا و امریکا اقدام کرد
6-در این کشور هزینه ی زندگی پایین می باشد




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





جوینت ونچر و کنسرسیوم  در بسیاری از ابعاد مشابه هم بوده و تفاوت چندانی ندارد . اما بر خلاف شرکت کنسرسیوم  ، جوینت ونچرها می توانند با افراد حقیقی و حقوقی خارج از مرز های ایران نیز شراکت کرده و هدفی را دنبال کنند . ضمن اینکه جوینت ونچر ها الزامی به تعیین یک هدف مشخص ندارند در حالی که کنسرسیوم ها باید حتما یک هدف مشخص داشته باشند .

تفاوت کلیدی این دو شرکت بیشتر در اعتبار شرکت ها می باشد . شرکت های جوینت ونچر دارای اعتبار و یا مدت مشخص نمی باشند و مادامیکه هدف یا اهداف مشترک وجود دارند و در نوع و نحوه شراکت اعتراضی از طرفین وجود نداشته باشد می توانند به شراکت خود تحت جوینت ونچر ادامه دهند . ولی شرکت های کنسرسیوم باید زمان انجام پروژه را تعیین نموده و برای آن تاریخی مشخص نمایند و با پایان تاریخ تعیین شده شراکت انها به پایان خواهد رسید و در صورت تمایل به داشتن هدف جدید و شراکت جدید باید به اداره ثبت شرکت ها برای تمدید شراکت با موضوع جدید اقدام نمایند .

شرکت های کنسرسیوم یا جوینت ونچر  باید مراحل زیر را قبل از تصمیم برای شراکت انجام دهند :

    ابتدا باید یک تفاهم نامه با یکدیگر داشته باشند و در مورد کلیات و خواسته ها با یکدیگر به نتیجه گیری رسیده و به عنوان شروع یک توافقنامه و یا همان تفاهم نامه مقدماتی امضاء نمایند .
    در صورت توافق و انجام مقدمات و داشتن یک تفاهم نامه باید به سراغ عقد قرارداد قانونی و تشکیل سرمایه گذاری مشترک بروند .

شرکت های کنسرسیوم و جوینت ونچر غالبا در دو نوع قالب شرکتی ثبت می شوند . این شرکت ها را یا بصورت سهامی خاص ثبت کنند و یا بصورت مسئولیت محدود .

ثبت شرکت جوینت ونچر و یا کنسرسیوم در قالب شرکت سهامی خاص


شرکت های کنسرسیوم و جوینت ونچر می توانند در قالب شرکت سهامی خاص شکل بگیرند مشروط به اینکه حداقل دو نفر شراکت کننده حداقل سرمایه مورد نیاز که 1 میلیون ریال می باشد را تادیه نموده و حداقل 35 درصد از آن را در حساب شرکت سپرده نمایند . برای تامین سرمایه هم باید خود اعضا الزاما این سرمایه را تهیه و واریز نمایند . حداقل دو نفر بازرس هم در این شرکت ها تعیین می شوند که الزامی است و بهتر است از هر شرکت حقوقی در صورتیکه شرکا شخصیت حقوقی دارند یک نفر به عنوان بازرس معرفی شود .

سرمایه شرکت های شراکتی یا جوینت ونچر در شرکت های سهامی خاص بصورت سهامی می باشد یعنی باید به قطعات سهام سرمایه را تبدیل کرده و بین شرکا تقسیم نمایند . این قطعات سهام میزان مسئولیت هر یک از سهامدارن را تعیین می کند و الزامی هم سهامداران نخواهند داشت که بیش از سهام خود در شرکت مسئولیت بپذیرند .

برای ثبت شرکت جوینت ونچر یا کنسرسیوم در قالب شرکت سهامی خاص مدارک زیر لازم است :

    تقاضانامه ثبت شرکت
    توافقنامه بین شرکا برای شراکت
    شرکت نامه در دو نسخه
    اظهارنامه در 2 نسخه
    اساسنامه در دو نسخه
    کپی روزنامه رسمی تاسیس شرکت و یا آخرین تغییرات شرکت ( در صورت موجود بودن )
    کپی مدارک هویتی موسسین
    اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
    گواهی عدم سوء پیشینه موسسین و مدیران
    وکالتنامه وکیل در صورتیکه وکیل کار ثبت را انجام می دهد .

 

ثبت شرکت جوینت ونچر یا کنسرسیوم در قالب شرکت با مسئولیت محدود:

شرکت های کنسرسیوم یا جوینت ونچر با عقد قرارداد بین دو تا چند نفر شریک با مسئولیت محدود می توانند در قالب شرکت با مسئولیت محدود به ثبت برسند. مسئولیت محدود یعنی شرکا به هر میزان که سرمایه در شرکت بیاورند و آورده آنها تلقی شود نسبت به تعهدات شرکت مسئولیت خواهند داشت . هر چند در شرکت با مسئولیت محدود تعیین بازرس الزامی نیست ولی وقتی موضوع شراکتی از نوع جوینت ونچر و یا کنسرسیوم باشد بهتر است نفرات بازرس در مجمع عمومی موسسین تعیین و معرفی شوند تا شفافیت و اعتماد در شراکت بیشتر شود .

این شرکت ها هر چند باید یک میلیون ریال را برای سرمایه شرکت تعهد نمایند ولی سپرده مقداری از پول در ابتدای ثبت شرکت الزامی نیست و این مبلغ بر عهده مدیر عامل تا زمان تادیه باقی خواهد ماند و شرکا تنها سرمایه خود را به او اعلام و تعهد می نمایند .

برای ثبت شرکت جوینت ونچر و کنسرسیوم در قالب شرکت با مسئولیت محدود باید مدارک زیر تهیه و به اداره ثبت شرکت ها تسلیم شود :

    تقاضانامه ثبت شرکت
    توافقنامه بین شرکا برای شراکت
    دو نسخه اساسنامه
    دو نسخه اظهارنامه
    دو نسخه شرکتنامه
    مدارک هویتی مدیران و موسسین و کپی آنها
    سوء پیشینه مدیران و موسسین شرکت
    کپی روزنامه رسمی تاسیس شرکت و یا آخرین تغییرات شرکت ( در صورت موجود بودن )
    اخذ مجوز برای موضوعاتی که نیاز به مجوز دارند
    وکالتنامه وکیل






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




موسسات تجاری زمانی می توانند به طور رسمی و قانونی فعالیت نمایند که در اداره کل ثبت شرکت ها به شکل رسمی مجوز ثبت شرکت داشته باشند. در مقاله های پیشین با توجه به نوع شرکت که شامل سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تعاونی، تضامنی، نسبی، مختلط سهامی، مختلط غیر سهامی می باشد، مدارک مورد نیاز برای ثبت هر شرکت را به طور کامل توضیح دادیم و در آخر زمانی شرکت ثبت شده و از لحاظ قانونی شناخته شده است که در روزنامه رسمی مشخصات شرکت چاپ شده باشد. برای اینکه در این زمینه اطلاعات کافی بدست آورید می توانید از سامانه اینترنتی shrkat.ssaa.ir استفاده کنید. راهنمایی های مربوط و مفیدی در زمینه ثبت انواع شرکت در قسمت های مختلف این وبسایت قرار دارد که مطالعه آن خالی از لطف نیست. همچنین می توانید برای ثبت شرکت خود از مراکزی که خدمات ثبت شرکت انجام می دهند مانند تاسیس، انحلال شرکت، اختصاص علائم و نام تجاری، دریافت کد اقتصادی و کارت بازرگانی استفاده نمایید و از مشاوره رایگان این مراکز بهره مند گردید. در این  مراکز مشاوران، کارشناسان و وکلای با تجربه در زمینه ثبت شرکت هستند که اطلاعات ضروری را در هر زمینه ثبت شرکت را به رایگان در اختیار شما قرار می دهند. بسته به موضوع شرکت که در چه زمینه ای فعالیت دارند، ممکن است مجوز لازم شود. این موضوعات خاص شامل:

مجوز تاسیس موسسه مالی

فعالیت های مالی مانند تاسیس بانک و موسسات خصوصی اعتباری، صندوق قرض الحسنه، صرافی ها و تبادلات ارزی، دریافت مجوز از مراجع مربوطه حتما می بایست مجوز داشته باشند.

مجوز ثبت شرکت بیمه

شرکتی که زمینه فعالیت آن امور بیمه می باشد، مستلزم داشتن تاییدیه از سازمان بیمه مرکزی ایران می باشد.

مجوز ثبت شرکت کارگزاری بورس

 برای فعالیت در زمینه بورس و اوراق بهادار نیز باید حتما مجوز مربوطه از سازمان بورس داشته باشید.

مجوز ثبت آژانس مسافرتی

آژانس های مسافرتی و گردشگری و به طور کلی شرکت هایی که خدمات مسافرتی و ایرانگردی و جهانگردی ارائه می کنند باید از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تاییدیه داشته باشند.

مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد و کنکور

۵- تاسیس آموزشگاه کنکور و موسسات آموزش آزاد، شرکت های ارائه کننده خدمات آموزشی نیاز به مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارند. در صورتی کهآموزشگاه بخواهد دوره های فنی و حرفه ای برگزار کند باید مجوزی از سازمان فنی و حرفه ای هم داشته باشد.

مجوز تاسیس NGO

۶-  همه فعالیت هایی که مربوط به بهزیستی، ثبت شرکت یا موسساتی در زمینه اهداف سازمان بهزیستی مانند انجمن های خیریه، خانه سلامت، مهد کودک، پرورشگاه ها، مراکز نگهداری سالمندان، خدمات مشاوره ژنتیک، کلنیک های مددکاری و … نیاز به دریافت مجوز از سازمان بهزیستی دارند.

مجوز ثبت موسسه حسابرسی

۷- اگر زمینه شرکت، خدمات حسابداری  و موسسات حسابرسی باشد نیز نیاز به مجوز از طرف جامعه حسابدارن می باشد.

مجوز ثبت شرکت های خاص

۸- در صورتی که شرکت بخواهد در زمینه حمل و نقل داخلی جاده ای کالا و مسافر یا انجام پروژه های عمرانی مانند طرح عمرانی یا پروژه های عمرانی، ساخت و بهره برداری انجام دهد، نیازمند مجوز از وزارت زاه و شهر سازی می باشد.

مجوز ثبت شرکت حمل ونقل

۹- اگر شرکت بخواهد حمل و نقل درون شهری مسافر را به شکل دسته جمعی توسط اتوبوس، مینی بوس، کامیون و وانت بار و تاکسی انجام دهد یا حمل و نقل و جابجایی داخل شهری مرسوله از طریق موتور سیکلت یا امور پیک موتوری انجام دهد نیز نیازمند مجوز مجوز ثبت شرکت از شهرداری می باشد. این مجوز از معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری قابل صادر می باشد.

مجوز ثبت شرکت های خصوصی سازی

۱۰- اگر موضوع فعالیت زیر مجموعه خصوصی سازی باشد می بایست از سازمان خصوصی سازی مجوز دریافت نمایند.

مجوز ثبت شرکت تعاونی

۱۱- در صورتی که موضوع شرکت مرتبط با شرکت های تعاونی باشد، طبق قانون ثبت شرکت در ایران باید برای تاسیس و تغییرات خود از اداره تعاون شهرستانی که شرکت تعاونی در آنجا می خواهد تاسیس شود، می بایستمجوز ثبت شرکت داشته باشد. این مجوز از وازت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل صدور می باشد. در ضمن لیستی از نام ها وجود دارد که نیاز به مجوز دارند که شامل: تعاونی تولید، تعاونی خدماتی، تعاونی سهامی عام، تعاونی اعتبار، تعاونی کشاورزی، تعاونی دامداری، تعاونی دامپروری، تعاونی پرورش و صید ماهی، شیلات، تعاونی صنعات، تعاونی عمران شهری، تعاونی معدن، تعاونی مصرف کنندگان، تعاونی مسکن، تعاونی فراگیر، تعاونی چند منظوره. البته اگر تعاونی سهامی عام باشد علاوه بر اخذ مجوز از اداره تعاونی باید از سازمان بورس اوراق بهادار نیز مجوز دریافت کند. تعاونی اعتباری نیز باید هم از اداره تعاونی مجوز بگیرد و هم از بانک مرکزی.

مجوز ثبت شرکت تبلیغاتی

۱۲- اگر موضوع شرکت فرهنگی و هنری و خبری و تبلیغاتی نیز باشد احتیاج به مجوز ثبت شرکت دارد. البته موضوع فعالیت آن شامل امور فرهنگی، هنری، سینمایی، خبری و خبرگذاری یا ایجاد نمایندگی های خبرگزاری داخلی و خارجی و انتشار نشریافت عمومی یا تخصصی، برگزاری دوره های کوتاه مدت روزنامه نگاری و خبرگذاری، اجرای برنامه های تبلیغاتی از طریق تاسیس کانون آگهی یا تاسیس دفتر خدمات رسانی به خبرنگار یا روزنامه نگار، چاپ متون و مقالات و کتاب، برگزاری دوره های فرهنگی و هنری و مطبوعاتی مثل داستان نویسی، چاپ، هرهای دستی، طراحی لباس، مد، کامپیوتر، گرافیک و فیلمسازی و بازیگری، برگزاری جشنواره های هنری و نمایشی و مطبوعاتی، تهیه فیلم های سینمایی و تلویزیونی، تولید نرم افزار دیجیتال فرهنگی، فعالیت قرآنی وانجمن های اسلامی و تبلیغات اسلامی. همچین نام های زیر نیازمند مجوز در این زمینه می باشند: فرهنگی، هنری، سینمایی، مطبوعاتی، خبری، خبرگذاری، رسانه ای،تبلیغاتی، مد و لباس، فعالیت قرآنی، انجمن اسلامی و تبلیغات مذهبی. قابل ذکر است که نرم افزارهای غیر فرهنگی مانند نرم افزارهای حسابداری یا مالی نیازمند اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد ندارند. همچنین اگر نام یا موضوع شرکت کلمانی مانند هنر آشپزی یا هنر ورزشی باشد نیاز به مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد نمی باشد.

مجوز ثبت شرکت زیارتی

۱۳- اگر فعالیت شرکت زیارتی باشد نیز احتیاج به مجوز از سازمان حج و زیارت دارد.

مجوز ثبت شرکت گردشگری

۱۴- موضوع فعالیت مربوط به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیاز به مجوز از سازمان حج و زیارت، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و سازمان هواپیمایی دارد.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :